Zondag 23 maart, township en kaap de goede hoop. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ans Verstraeten - WaarBenJij.nu Zondag 23 maart, township en kaap de goede hoop. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ans Verstraeten - WaarBenJij.nu

Zondag 23 maart, township en kaap de goede hoop.

Blijf op de hoogte en volg Ans

23 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Om 8:30 op pad voor een township wandeling. Daniel heeft ons rondgeleid. Jammer genoeg regende het waardoor we steeds een stukje met de auto reden en weer een stukje rondliepen.
Een tijd gepraat met een jongen die als vrijwilliger in een opvanghuis voor daklozen in het township werkt. Erg enthousiast over het werk dat ze doen in de hoop dat de mensen die er komen na 6 maande weer kunnen integreren. Het project wordt niet gefinancierd door de overheid maar door een particulier die eerst begonnen is met een creche. Er zit nu ook een soort van bejaardenhuis bij.

Een ander deel van het township dat we bekeken wordt over een tijd afgebroken omdat de gemeente huizen voor de mensen die een nummer op hun krot hebben bouwt. Wat er dan moet met de mensen die er in de tussentijd zijn gekomen en die geen nummer hebben weet ik ook niet.
Kaapstad heeft ongeveer 30 township, wij waren in langha dat alleen voor zwarten is.

Na de township wandeling zijn we over het schiereiland naar kaap de goede hoop gereden. Via muizenberg, kalk bay en simonstown. De zee is er warmer dan aan de westkant van het schiereiland waardoor er veel gesurfd wordt. Hier hebben we ook de beroemde badhuisjes gezien.
Bij boulders beach hebben we veel pinguins gezien.

In het natuurreservaat hebben we bavianen,struisvogels, bontebok en een soort van eland gezien. Van cape point zijn we naar kaap de goede hoop gelopen, 1,5 uur durende wandeling, een mooie klim.

Langs de andere kant van het schiereiland terug over chapmans peak, een tolweg die in 1922 aangelegd is. Mooie route!