Donderdag 27 maart, struisvogelfarm en cango caves - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ans Verstraeten - WaarBenJij.nu Donderdag 27 maart, struisvogelfarm en cango caves - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ans Verstraeten - WaarBenJij.nu

Donderdag 27 maart, struisvogelfarm en cango caves

Blijf op de hoogte en volg Ans

27 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanochtend een rondleiding gedaan op een werkende struisvogel farm. Voor ons guesthouse stonden een keniaans struisvogel mannetje en een z-a vrouwtje, al twee weken moest de dame niks van meneer weten. Tijdens de eerste uitleg van Chris, onze guide, hebben we het wonder mogen aanschouwen dat ze hem eindelijk aardig vond. Het proberen te kruisen van deze twee verschillende struisvogels wordt begeleid door de cooperatie van dit gebied, klein karoo. Daarna struisvogels gevoerd, hun snavel,is redelijk bot en als ze schoppen is dat dan ook veel pijnlijker. Ze steken overigens hun kop helemaal niet in het zand.
Ondanks dat het broedseizoen voorbij is, konden we toch een aantal kleintjes zien en vasthouden. Prachtige ervaring.

'S middags met Marion en Karen, die we 's ochtends ontmoet hadden, naar de cango caves. Prachtige grotten en een ontzettende grappige gids.....
In Oudtshoorn een hapje gegeten, het stadje was helemaal in de voorbereiding voor het festival dat vrijdag de 28e begint.